Výukové moduly

Pro klíčovou aktivitu KA02 „Využití interaktivní tabule ve vzdělávání“ jsou připraveny následující výukové moduly:

  • Modul č. 1 – Maximalizace využití interaktivní tabule
  • Modul č. 2 – Tvorba vlastních výukových programů
  • Modul č. 3 – Využití interaktivní tabule s jinými médii
  • Modul č. 4 – Zapojení interaktivní tabule do celkového scénáře (pracovního procesu) lektora
  • Modul č. 5 – Tvůrčí přístup k využití interaktivní tabule

Program modulů projektu

Modul č. 1 - Maximalizace využití interaktivní tabule

  • Základní seznámení s technologiemi a druhy interaktivních tabulí
  • Technologie snímání pohybu
  • Technologie projekce
  • Zásadní rozdíly mezi programovým vybavením tabulí
  • Popis základních funkcí a možností interaktivní tabule
  • Tabule jako projekční nástroj
  • Tabule jako tablet
  • Instalace interaktivní tabule
  • Základní seznámení se softwarem interaktivní tabule (Smart Notebook)
  • Základní charakteristika SMART Notebook
  • Periferie interaktivních tabulí

Modul č. 2 - Tvorba vlastních výukových programů

  • Rozdíl mezi klasickou přípravou výuky a tvorbou interaktivních výukových materiálů
  • Příprava materiálů pro interaktivní výuku
  • Pravidla prezentací
  • Příprava výukové lekce
  • Příprava testů a možnosti zkoušení
  • Nácvik práce s interaktivní tabulí
  • Seznámení s uživatelským prostředím SW tabule
  • Import dat a práce se vstupními materiály sloužícími pro tvorbu interaktivních výukových modulů
  • Vytvoření výukové lekce
  • Tvorba testů a kontrolních otázek

Modul č. 3 - Využití interaktivní tabule s jinými médii

  • Základy práce s počítačovou grafikou, příprava a zpracování grafických dat
  • základní charakteristika bitmapové grafiky
  • základní charakteristika vektorové grafiky
  • Základy práce se zvukem, záznam zvuku, import zvukových souborů
  • Základní přehled audio formátů
  • Základy práce s videosoubory, možnosti importu a střih videa
  • Základní přehled video formátů
  • Základy práce s flash animacemi
  • Správa databáze multimediálních souborů

Modul č. 4 – Zapojení interaktivní tabule do celkového scénáře (pracovního procesu) lektora

  • Rozdíly v pojetí klasické a interaktivní výukové lekce
  • Příprava scénáře výuky a zakomponování moderních interaktivních prvků
  • Interaktivní tabule jako nosný nástroj děje výuky
  • Chyby ve využití moderních IC/IT nástrojů ve výuce („technika pro techniku“)
  • Zpracování vlastního výukového scénáře na základě vytvořených výukových lekcí
  • Prezentace a nácvik práce s nástroji/programovým vybavením/technikou/výukovými materiály
  • Zpracování vlastních tréninkových pomůcek
  • Kritika a zpětná vazba (jak přijímat kritiku, jak poskytovat zpětnou vazbu a čerpat z ní)

Modul č. 5 – Tvůrčí přístup k využití interaktivní tabule

  • Úvod
  • Ověření fungování vytvořených návrhů v pracovních skupinách
  • Prezentace nejúspěšnějších výstupů
  • Prezentace inovativních technik a tvůrčího pojetí vzdělávání
  • Diskutování otázek a problémů spojených s využitím interaktivních prvků

Aktuality

Uzavřeli jsme průzkum vzdělávacích potřeb a zájmu o účast v projektu „Klíčové kompetence lektora 21. století v MSK“. Dnes 29.1.2013 jsme začali rozesílat potencionálním zájemcům závazné přihlášky a termíny konání jednotlivých pilotních kurzů a seminářů. Přihlášku s termíny najdete ke stažení i na tomto webu v sekci „Termíny pilotních kurzů“.


Práce na projektu „Klíčové kompetence lektora 21. století v MSK“ byly zahájeny 1. 11. 2012 na úvodní projektové schůze za účasti pracovníků příjemce dotace, společnosti ha-vel family s.r.o. a projektového partnera - Asociace trenérů a konzultantů managementu, občanské sdružení.